بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تبلیغات هدفمند چیست؟

تبلیغات هدفمند چیست؟

چگونه تبلیغات برای وب سایت شما هدف قرار می گیرند؟

فناوری ما از عواملی مانند تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، فراوانی کلمات، اندازه قلم و ساختار کلی پیوند وب استفاده می‌کند تا مشخص کند یک صفحه وب چیست و دقیقاً تبلیغات Google را با هر صفحه مطابقت دهد.

تبلیغات در همه جا آنلاین است، اما ما در نادیده گرفتن آن بسیار خوب عمل کرده ایم. برای جلب توجه ما، تبلیغ‌کنندگان با به یاد آوردن مطالبی که آنلاین می‌خوانیم و می‌خریم، با عادت‌های مشاهده دیجیتال ما سازگار شده‌اند، سپس از این اطلاعات برای فروش چیزهایی به ما استفاده می‌کنند که فکر می‌کنند ممکن است دوست داشته باشیم. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این عمل که تبلیغات هدفمند نامیده می شود، بسیار رایج شده است.

تبلیغات هدفمند شکلی از تبلیغات آنلاین است که بر ویژگی ها، علایق و ترجیحات مصرف کننده تمرکز دارد. تبلیغ کنندگان این اطلاعات را با ردیابی فعالیت شما در اینترنت کشف می کنند.

چگونه کار می کند؟

یکی از متداول ترین روش ها در اینجا آمده است: فرض کنید برای جستجوی یک سی دی جدید پل مک کارتنی به آمازون رفته اید. به منظور پیگیری بازدید شما، آمازون فایلی به نام کوکی در رایانه شما ایجاد می کند. بعداً، وقتی در حال خواندن مقاله‌ای در Slate هستید، تبلیغات خودکار این کوکی را می‌خوانند و برای موارد مرتبط با بازدید از آمازون، مانند سایر آلبوم‌های پل مک‌کارتنی یا تی‌شرت‌های بیتلز، تبلیغات ایجاد می‌کنند.

خوبی تبلیغات هدفمند این است که تبلیغات محصولاتی را که واقعاً می خواهید می بینید. با این حال، این سیستم کامل نیست. حتی اگر فقط یک بار از یک صفحه بازدید کنید، ممکن است برای مدتی طولانی تبلیغات آن محصول خاص را ببینید. برای مثال، ممکن است مدت‌ها پس از زایمان، تبلیغات لباس بارداری را دریافت کنید.

به غیر از کوکیها، تبلیغ‌کنندگان به روش‌های دیگری مانند بررسی سابقه موتور جستجو و یافتن اطلاعات شخصی شما در رسانه‌های اجتماعی نیز درباره شما یاد می‌گیرند.

آیا این تجاوز به حریم خصوصی من نیست؟

تبلیغات هدفمند می تواند به عنوان تجاوز به حریم خصوصی تلقی شود. با این حال، به یاد داشته باشید که تمام اطلاعاتی که به اینترنت ارسال می کنید قابل ردیابی هستند، چه درخواست های موتور های جستجو، به روز رسانی رسانه های اجتماعی یا وب سایت هایی که بازدید می کنید. و اگر قابل پیگیری باشد، ممکن است این اطلاعات در قالب یک تبلیغ هدفمند به شما بازگردد.

هر چه تبلیغ‌کنندگان بیشتر در مورد شما بدانند، بیشتر در مورد عادت‌های خرید شما فکر می‌کنند. سن، جنسیت، درآمد، وضعیت رابطه: اگر تبلیغ‌کنندگان بتوانند چیزی را به شما بفروشند، هر آنچه را که می‌توانند به دست آورند، می‌گیرند.

برای مثال، نمایه فیسبوک زیر حاوی اطلاعات بیوگرافی است که تبلیغ‌کنندگان دوست دارند بدانند. به گزارش پروفایل، این کاربر زنی جوان و تحصیلکرده هنرستان است که در یک شهر بزرگ زندگی می کند. تنها بر اساس این اطلاعات، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تبلیغات هدفمند متعددی را برای او ارسال کنند که ممکن است برای او جذاب باشد.

آیا این تبلیغات می توانند من را در دستگاه های مختلف دنبال کنند؟

آره. اگر در حال خرید چکمه‌های کاری در لپ‌تاپ خود هستید، می‌توانید تبلیغات هدفمند برای چکمه‌های کاری را در تلفن هوشمند خود دریافت کنید، حتی اگر هرگز در دستگاه چکمه‌ها را جستجو نکرده‌اید. اکنون تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با تجزیه و تحلیل موقعیت مکانی، عادات مرور، و انواع سایت‌هایی که وارد آنها می‌شوید، مانند فیس‌بوک یا گوگل، حدس بزنند که شما چه کسی هستید. و بخش دیوانه کننده؟ بر اساس مقالاتی از Digital Trends و MIT Technology Review ، حدس های آنها به طرز شگفت آوری دقیق است.

تبلیغ‌کنندگانی که این داده‌ها را جمع‌آوری و استفاده می‌کنند ادعا می‌کنند که اطلاعات شخصی حساس را در پرونده نگه نمی‌دارند، اما تشخیص اینکه دقیقاً چه چیزی را این تبلیغ‌کنندگان کلان داده می‌دانند دشوار است. متأسفانه، این نوع جمع‌آوری داده‌ها در حال تبدیل شدن به یک هنجار است و در حال حاضر هیچ مقرراتی علیه آن وجود ندارد، به این معنی که احتمالاً برای سال‌ها وجود خواهد داشت. خوشبختانه، چند کار وجود دارد که می توانید برای مقابله با تبلیغات انجام دهید.

چگونه می توانم این تبلیغات را متوقف کنم؟

اول، یک قانون کلی خوب برای مرور آنلاین: فرض کنید هیچ کاری که آنلاین انجام می دهید خصوصی نیست.

در مرحله بعد، اگر به سادگی می خواهید تبلیغات را متوقف کنید، یک مسدودکننده تبلیغات را برای مرورگر وب خود دانلود کنید، که باید از شر اکثر آنها خلاص شود. برای جلوگیری از ردیابی اطلاعات شما توسط تبلیغ کنندگان، چند گزینه دارید:

به تنظیمات حریم خصوصی مرورگر وب خود بروید، سپس کوکی های خود را حذف کنید و از وب سایت ها بخواهید که شما را ردیابی نکنند. در حالی که به طور کامل تبلیغات هدفمند را حذف نمی کند، به طور قابل توجهی آنها را کاهش می دهد.

حجم اطلاعاتی را که در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید کاهش دهید ، به تبلیغ کنندگان اجازه دهید کمتر در مورد شما بیاموزند.

همچنین، همه مرورگرهای وب دارای یک حالت مرور خصوصی هستند که سابقه یا کوکی های شما را ضبط نمی کند. با این حال، این حالت از تبلیغات هدفمند جلوگیری نمی‌کند، زیرا تبلیغ‌کنندگان همچنان می‌توانند شما را از راه‌های دیگری مانند تاریخچه موتور جستجو و اطلاعات رسانه‌های اجتماعی ردیابی کنند.

تبلیغات آنلاین به این زودی ها از بین نمیروند و تبلیغات هدفمند گواه این است که تبلیغات با تغییر ذائقه و عادات مصرف کنندگان سازگار شده است. اکنون که فهمیدید تبلیغ‌کنندگان چگونه از شما و فعالیت آنلاین شما یاد می‌کنند، تبلیغات هدفمند دیگر نباید شما را شگفت‌زده کند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده