دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 تا از جالب ترین فرودگاه های جهان

10 تا از جالب ترین فرودگاه های جهان

بهترین و زیباترین فرودگاه جهان کدام است؟

مردم همیشه برای بازگشت به خانه عجله دارند. گاهی اوقات فرودگاه ها تجربه سفر ما را از بین می برند. برخی از فرودگاه ها می توانند مسافران را قبل از سوار شدن به هواپیما خوشحال کنند و قبل از رسیدن به مقصد ما را در حال و هوای تعطیلات قرار دهند. تعداد کمی از فرودگاه ها شامل همه چیزها یی هستند که برای استراحت به آن نیاز داریم، مانند استخرهای روی پشت بام، گالری های هنری، سوپر فروشگاه ها، سینماها و موسیقی زنده که همگی در کنار هوا هستند. در اینجا ده فرودگاه برتر جهان را معرفی می کنیم.

فرودگاه بین المللی سامویی

زیباترین فرودگاه بین المللی سامویی جهان.

فرودگاه بین‌المللی سامویی یکی از جالب‌ترین طراحی‌های یک فرودگاه در جهان را دارد. بانکوک ایرویز خصوصی آنها را در اختیار داشت و به راحتی این تاسیسات را در یکی از نقاط مهم جزیره در کشور قرار داد و دسترسی آسان را فراهم کرد. این فرودگاه عالی همچنین یکی از جالب ترین فرودگاه ها است.

مردم ساختمان های این فرودگاه را در درجه اول از بامبو و کاهگل ساخته اند. گل‌های استوایی در ترمینال‌های فرودگاه به آنها احساس یک تعطیلات عجیب و غریب می‌دهد. به دلیل عملیات کوچک و خصوصی که انجام می شود، هنوز تحویل و جمع آوری چمدان به زمان نیاز دارد.

می‌توانیم چند کافه و بوتیک‌فروشی و یک فودکورت با فرهنگ‌سازی معروف به خیابان پارک سامویی برای غذا و خرید پیدا کنیم. این پناهگاه استوایی دارای ویژگی ها و ویژگی های جذاب بسیاری است که در خلیج تایلند واقع شده است. کوه سامویی بزرگترین جزیره تایلند است و گنجینه گرمسیری جذاب این کوه سامویی را احاطه کرده است.

همچنین پروازهای بین المللی روزانه به مناطق اصلی آسیا مانند هنگ کنگ، سنگاپور و کوالالامپور دارد. بهترین زمان برای بازدید از این فرودگاه از اواسط ژانویه تا آگوست است. این فرودگاه دارای دو ترمینال داخلی و بین المللی است. خطوط هوایی این فرودگاه عبارتند از:  بانکوک ایرویز ، برجایا ایر، سیلک ایر، خطوط هوایی تبت. گاهی اوقات از جریان هوای طبیعی برای خنک کردن پایانه ها استفاده می کند. 

فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی بانکوک

نمای خیره کننده از داخل فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک.

سالن های استراحت فرودگاهی این فرودگاه بهترین گزینه هستند اگر دوست داریم غذای خوش طعم وای فای داشته باشیم. کد فرودگاهی این فرودگاه BKK می باشد. دارای 130 ایست بازرسی کنترل گذرنامه برای ورود و 72 پست برای خروج است.

107 گذرگاه متحرک وجود دارد. معماران مورفی/جان این فرودگاه را طراحی کرده و توانایی انجام 76 عملیات پروازی در ساعت را دارد. هر دو پرواز بین المللی و داخلی می توانند ترمینال فرودگاه را به اشتراک بگذارند اما آنها را به بخش های مختلف میدان اختصاص داده اند. گروه Accor، تحت نام تجاری Novotel Suvarnabhumi، این هتل 600 اتاقه را اداره می کرد که می تواند بالای ایستگاه راه آهن زیرزمینی و جلوی ساختمان ترمینال مسافربری را پیدا کند.

مردم سقف ترمینال اصلی فرودگاه را با عناصر سازه ای و حفره هایی که در یک کنسول قرار گرفته اند طراحی کردند. این فرودگاه یکی از 100 فرودگاه برتر جهان در سال 2019 است. علاوه بر این، مشتری از تعداد ناکافی صندلی و نقاط شارژ تلفن، مشکلات اتاق حمل و نقل روزانه، کارکنان موقت انگلیسی زبان، زمان طولانی انتظار مهاجرت، و نمایشگر اطلاعات کم شکایت داشت.

با توجه به این مشکلات، رتبه این فرودگاه طی شش سال گذشته بهبود نیافته بود. اتحاد خلق برای دموکراسی  در اشغال غیرقانونی فرودگاه صورت گرفت. هیچ گونه امکانات رفاهی مانند استخر و موزه ندارد.

این جالب‌ترین فرودگاه یکی از بزرگترین فرودگاه‌های مسافربری جهان است که پروازها و انتقال راحت‌تر پرواز را برای آرامش مسافران ارائه می‌دهد. یک هتل برای اقامت شبانه وجود دارد. غذاهای فرودگاهی دارای انواع غذاها از سریع گرفته تا رستوران های فرهنگی تایلندی و آسیایی است. در حالی که زمان زیادی برای انتظار داریم و علاقه ای به خواب یا غذا نداریم، سوار قطار داخل فرودگاه در سطح پایین تر شوید و به سمت شهر حرکت کنید. مشکلی نیست ساعت چند است، شهر بانکوک هر بار زنده است.

فرودگاه بین المللی اینچئون

نمایی خیره کننده از فرودگاه بین المللی اینچئون، کره جنوبی.

این فرودگاه بین المللی عظیم یکی از بزرگترین فرودگاه های کره جنوبی است. همچنین یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است. فرودگاه اینچئون دارای خوابگاه های خصوصی، کازینو، زمین گلف، اسپا، و باغ های سرپوشیده است. اگر در این فرودگاه بیشتر منتظر بمانیم، به ما پیشنهاد می دهد که چرت بزنیم. همچنین می‌توانیم از دوش‌های رایگان برای دادن خمیر دندان، مسواک، سشوار، صابون و حوله استفاده کنیم.

این ترمینال سالن‌های استراحتی را در مناطق تاریک ارائه می‌کند که باعث می‌شود خواب خوبی داشته باشیم. امکانات بسیار مورد توجه اینچئون گزینه هایی برای خرید و صرف غذا و مجموعه ای از اجراهای فرهنگی هستند. این فرودگاه حتی دارای موزه ای با فرهنگ کره ای است. 

این فرودگاه پیشنهادات بی پایانی برای سرگرمی ارائه می دهد. در مناطق صنایع دستی این فرودگاه، می‌توانیم کیف‌ها و فن‌هایی را به سبک سنتی کره‌ای بسازیم، یا می‌توانیم سر را روی زمین اسکیت روی یخ در ترمینال قرار دهیم.

ما همچنین می توانیم چندین باغ سنتی را کشف کنیم. در طول توقف ما در اینچئون، هیچ لحظه کسل کننده ای وجود ندارد. این فرودگاه با هفت باغ بوم‌گردی، زمین گلف 72 حفره‌ای و یک زمین یخ مصنوعی، همیشه در بالاترین رتبه‌ترین فرودگاه‌ها قرار دارد. 

علاوه بر آن، این تمیزترین و نخبه ترین فرودگاه در رتبه بندی پنج ستاره از Skytrax کسب کرده است. اجراهای رقص ماسک در این فرودگاه معروف هستند که می توانند خود را در فرهنگ آنها غرق کنیم.

فرودگاه بین المللی کوالالامپور

فرودگاه بین المللی کوالالامپور در کوالالامپور، مالزی.

فرودگاه بین المللی کوالالامپور دقیقاً می تواند ادعا کند که خانه یک جنگل است. دارای دو ترمینال مانند ترمینال اصلی KLIA Main و ترمینال جدید 2 به نام klia2. بیشتر به خاطر تلویزیون های متعدد و وای فای رایگانش شناخته شده است. با این حال، با مرکز خرید خود نیز عالی است.

هشتاد و شش گونه درخت و تعداد انگشت شماری از نهرها منطقه ای را احاطه کرده اند که می توانیم فرودگاه اصلی بین المللی مالزی را ببینیم. مسافران معمولاً از چیزهایی که در داخل باغ‌های پایانه ماهواره‌ای قرار دارند، مانند جنگل و درختان نخل که در شیشه‌های مدور محصور شده‌اند، شگفت‌زده می‌شوند.

یک پیاده‌روی چوبی تا جنگل بارانی سرسبزی که درست در وسط ترمینال یافت می‌شود، امتداد می‌یابد و یک آبشار در امتداد مسیر دارد. به تم سبز فرودگاه مانند فرودگاه در جنگل، جنگل در فرودگاه قابل اعتماد است.

مسافران می توانند برای ماساژ یا درمان به اسپا در فرودگاه بروند. یک استراحت بسیار طولانی، و اگر مرکز خرید جذابیت خود را از دست بدهد، می توانیم در هتل فرودگاه کپسول ترانزیت استراحت کنیم. همچنین می توانیم چمدان های خود را در این هتل در ترمینال نگهداری کنیم. این هتل تخت خواب و دوش به سبک کپسولی نیز دارد.

مساحت آن تا 39 مایل مربع است. این شرکت قصد دارد یک "عرشه Spotter's Deck" برای مشاهده صحیح ورود هواپیما به باند بسازد. علاوه بر این، این فرودگاه به عنوان شلوغ ترین و بزرگترین فرودگاه مالزی و بیست و سومین فرودگاه شلوغ شناخته می شود. فرودگاه های مالزی (MAHB) این فرودگاه را اداره می کرد.

فرودگاه هیترو لندن

مردم منتظر ورود خود به فرودگاه هیترو لندن، لندن، بریتانیا هستند.

این فرودگاه با توجه به ترافیک مسافران شلوغ ترین فرودگاه انگلستان و اروپا است و اکثر مردم برای سوار شدن به هواپیما از فرودگاه بازدید می کنند. اما بسیاری از بازدیدکنندگان برای غذا به فرودگاه هیترو لندن می روند. این هفتمین فرودگاه شلوغ جهان به عنوان مرکز مرکزی ویرجین آتلانتیک و بریتیش ایرویز عمل می کند.

هر 45 ثانیه یک هواپیما حرکت می کند یا می رسد. همچنین محبوب ترین مقاصد این فرودگاه برای پرواز دبی (DBX)، دوبلین (DUB)، نیویورک (JFK)، آمستردام (AMS) و هنگ کنگ (HKG) هستند. دارای شش پایانه است، اما تنها پنج تای آنها برای عموم باز است. ترمینال 6 این فرودگاه بسیار کوچک است که فقط برای سران کشورها، بازدید از افراد برجسته، خانواده سلطنتی و چند فرد مشهور باز می شود.

دو پایانه اصلی آن «اروپا» و «اقیانوسی» هستند. هلدینگ فرودگاه هیترو مالک و اداره کننده این فرودگاه بود. علاوه بر این، پروازهای هیترو در ساعت 23:30 متوقف می شوند و تا ساعت 04:30 شروع نمی شوند. کد فرودگاه هیترو LHR است.

مساحت آن حدود 4.74 مایل مربع است. علاوه بر این، فرودگاه دارای بخش مطبوعاتی مقیم است، شامل یک خدمه تلویزیونی و شش عکاس است و همه روزنامه ها و ایستگاه های تلویزیونی مهم جهان را ارائه می دهد. در اعماق زیر ترمینال 5 یک دروازه خروج شلوغ با یک ایستگاه قطار "ارواح" پنهان وجود دارد.

برج مراقبت این فرودگاه بزرگ بسیار بلند است. این فرودگاه دارای دو باند است و هر ده سال یکبار هر باند این فرودگاه را بازسازی می کند و ما می توانیم هیترو برجسته را در صفحه بزرگ و کوچک ببینیم هیترو نمایشگاهی از مجسمه‌سازی، مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها در هر ترمینال، بوتیک‌های مد بین‌المللی و هنرهای دیگر را ارائه می‌دهد. این فرودگاه به خاطر تجربه‌های خرید و غذاخوری‌اش معروف است. این فرودگاه همچنین در فهرست ده فرودگاه برتر جهان قرار دارد.

فرودگاه مونیخ

نمایی از فرودگاه بین المللی مونیخ آلمان.

این فرودگاه یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های جهان است، همچنین یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های اروپا و دومین فرودگاه شلوغ آلمان است. علاوه بر این، غذا و نوشیدنی باورنکردنی دارد. یک کارخانه آبجوسازی در داخل این فرودگاه فراهم می کند که هفت نوع آبجو را مستقیماً از شیر آب سرو می کند. علاوه بر این، دارای یک زمین گلف کوچک، چند مدل هوانوردی با تجربه تاریخی تعاملی از هواپیما، و یک سرسره غول‌پیکر است.

مسابقاتی مانند والیبال ساحلی، مهمانی‌های کودکان و بازار کریسمس  رویدادهایی هستند که در طول سال میزبانی می‌کنند. فرودگاه مونیخ به عنوان یک مرکز مهم برای لوفت‌ هانزا کمک می‌کند و معماری مطبوع و شیشه‌ای را ارائه می‌کند. اینها می توانند ما را متعجب کنند که چرا بیشتر به یکی از این فرودگاه های جالب پرواز نمی کنیم. در اینجا ما همچنین می توانیم یک پیست اسکیت وسیع را پیدا کنیم.

صدها درخت کریسمس واقعی وجود دارد، و خارج از آن، مرکز میزبان برخی رویدادهای ورزشی مانند تنیس و چوگان و مسابقات دوچرخه سواری و موج سواری است. اگر احساس خستگی می‌کنیم، اما فقط چند دقیقه یا چند ساعت قبل از پرواز مانده‌ایم، آن‌ها تاکسی‌هایی برای خوابیدن با تخت‌ خواب تازه، ایستگاه‌های شارژ USB، محل کار و وای‌ فای رایگان مجهز کردند.

Skytrax فرودگاه مونیخ را به پنج ستاره می دهد. علاوه بر این، یکی از وقت شناس ترین فرودگاه هایی است که همه پروازها معمولاً به موقع از آنجا خارج می شوند. فرودگاه مونیخ حتی میزبان یک مسابقه حرفه ای است. بنابراین، قرار گرفتن در لیست ده فرودگاه برتر جهان کاملاً حق است. 

فرودگاه بین المللی مک کاران

مسافران در فرودگاه بین المللی مک کاران دیده اند.

این فرودگاه با نام LAS نیز شناخته می شود و دارای دو ترمینال مانند ترمینال 1 و ترمینال 3 است. این فرودگاه گزینه های مختلفی را ارائه می دهد که می تواند اکثر مسافران را راضی کند. این موزه دارای تاریخچه سرگرمی با پروازهای خصوصی و تجاری در جنوب نوادا است. همچنین دارای دستگاه های اسلات است که در سرتاسر فرودگاه قرار دارند تا بتوانیم چند بازی سریع انجام دهیم. LAS همچنین یک کارخانه آبجوسازی و همچنین رستوران های محلی و چندین میخانه ارائه می دهد.

پروازهای بدون توقف این فرودگاه به شهرهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا می باشد. مردم تمام باندهای فرودگاه را با بتن روکش کردند. همچنین سه خط تراموا مجزا شامل خط سبز، خط آبی، خط قرمز وجود دارد. ترمینال ها نرخ های کمتری برای پارکینگ ارائه می دهند.

فرودگاه مک‌کارن خدمات شاتل را رایگان ارائه می‌کند که هر دو ترمینال را از سطح 0 خارج می‌کند. دو اپراتور ثابت در فرودگاه عبارتند از Atlantic Aviation و Signature Flight Support خدمات مختلفی را به هواپیماهای خصوصی ارائه می‌کند.

خطوط هوایی باربری در McCarran عبارتند از Aloha Air Cargo، FedEx Express، UPS Airlines. هلیکوپترهای ساندنس، هلیکوپترهای ماوریک و هلیکوپترهای پاپیون گرند کانیون وجود دارند و هر کدام می توانند ترمینال خود را در فرودگاه مک کاران اداره کنند. قسمت تلفن همراه فرودگاه برای افرادی که منتظر مسافران هستند، پارکینگ رایگان فراهم می کند. پنج نمایشگاه هنری این فرودگاه شامل نقاشی های دیواری، مجسمه های شیشه ای و بتنی و هنر کودکان است.

فرودگاه بین المللی دبی

نمای داخلی شلوغ ترین فرودگاه بین المللی دبی.

فرودگاه بین المللی دبی برای کسانی که به دنبال اینترنت پر سرعت هستند باورنکردنی است. همچنین، در میان شلوغ ترین فرودگاه ها برای مسافران، فرودگاه بین المللی دبی به بیش از 260 نقطه پرواز می کند! گیت های هوشمند این فرودگاه به مسافران این امکان را می دهد که از صف های طولانی که معمولاً رخ می دهد بگذرند. علاوه بر آن، راهنما، که می تواند روند ورود را به شدت تسریع کند. این فرودگاه پیشنهادهای عالی برای غذا دارد و این یکی از جالب ترین فرودگاه ها نیز هست.

همچنین دارای مغازه‌های زیادی، باغ‌های متعدد مانند باغ‌های سرپوشیده «ذن» و باشگاه سلامتی است که می‌توانیم برای استفاده از استخر، سالن بدنسازی و سونا هزینه پرداخت کنیم.

بازدیدکنندگان از امکانات این فرودگاه بین المللی تحت تأثیر قرار می گیرند. از این گذشته، پیدا کردن فرودگاه های دیگری که رستوران Wolfgang Puck دارند، دشوار است. علاوه بر آن، "Wow-Fi" ترمینال به طور کلی به عنوان سریع ترین وای فای جهان شناخته می شود که سرعت آن تا 39.50 مگابیت بر ثانیه است. 

واقعا این شهر به دلیل طراحی خیره کننده خود در ترمینال های فرودگاه شناخته شده است. ما می‌توانیم ردیف درختان نخل و طاق‌ نماهای جدید را پیدا کنیم که از مهمانان به پیشخوان ورود به گذرگاه‌های متحرک استقبال می‌کنند.

اگر می‌خواهیم کمی بخوابیم یا زمانی که منتظر پرواز خود هستیم، خنک شویم، فقط یک مکعب اسنوا را اجاره می‌کنیم تا بتوانیم یک غلاف خواب مجلل مجهز به تلویزیون و وای‌فای را تجربه کنیم. این مرکز سریع‌ترین رشد هوانوردی در جهان است. DXB به مرکز خطوط هوایی کانتاس، امارات و فلای دبی تبدیل می شود. علاوه بر این، فروشگاه معاف از مالیات در این فرودگاه بزرگترین فروشگاه جهان است.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

نمایی خیره کننده از فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در شب.

این فرودگاه یکی از شلوغ ترین فرودگاه های واقع در جزیره مصنوعی چک لاپ کوک در سواحل هنگ کنگ است. 

در فرودگاه هنگ کنگ از کجا شروع کنیم؟ 

مرکز کشف هوانوردی، یک موزه کوچک هوانوردی، جالب ترین ویژگی این فرودگاه است که می‌توانیم فرود هواپیما را با سواری‌های تعاملی و شبیه‌سازها تمرین کنیم.

این فرودگاه همچنین دارای بزرگترین تئاتر Imax چین است! استند گلف SkyCity Nine Eagles و اتاق شبیه سازی گلف مجازی به نام GreenLiveAir برای دوستداران ورزش. علاوه بر آن یک پارک آموزشی تعاملی برای کودکان نیز دارد. به علاوه، در بار Lan Kwai Fong، مهمانان می توانند یک کوکتل رایگان دریافت کنند. بیشتر به دلیل وسعت، کارایی و معماری جاه طلبانه اش شناخته شده است.

البته، اگرچه باید پیاده‌روی زیادی انجام دهیم، اما چیزهای زیادی برای سرگرم کردن ما در طول مسیر وجود دارد، مانند تئاتر IMAX، نمایشگاه‌های هنری همیشه در حال تغییر، اسپا رایحه‌درمانی، زمین گلف مجازی و هزاران مغازه های داخل بنابراین، اگر در این فرودگاه بین المللی هنگ کنگ باشیم، هرگز خسته نخواهیم شد.

این فرودگاه بین المللی چشمگیر به عنوان خانه خطوط هوایی هنگ کنگ، HK Express، Cathay Pacific، و Cathay Dragon بوده و در زمان پرواز تنها پنج ساعت از سایر نقاط جهان فاصله دارد. توصیه می کنیم هیچ کس تماشای مناظر خارق العاده تراس سقف SkyDeck را بر فراز جزیره مصنوعی از دست ندهید. علاقمندان به هواپیما دوست دارند در مورد تاریخچه فرودگاه نیز بیاموزند. بنابراین، این فرودگاه در یکی از جالب ترین فرودگاه های جهان قرار دارد.

فرودگاه چانگی سنگاپور

جواهر سرپوشیده RainVortex در فرودگاه چانگی سنگاپور.

فرودگاه بسیار عالی چانگی بیش از 200 مقصد را برای مشتریان به هم متصل می کند و 80 شرکت هواپیمایی بین المللی 5000 پرواز و فرود در هفته را کنترل می کنند. این فرودگاه به دلیل داشتن طبیعت زیبا شناخته شده است. هر ترمینال این فرودگاه دارای مجموعه ای از باغ های گیاه شناسی از جمله باغ های آفتابگردان و پروانه ها می باشد.

باغ آفتابگردان شامل حدود هزار پروانه است. همچنین دارای یک باغ ارکیده نادر است و یک کاکتوس روی پشت بام از بیش از 100 گونه و ساکولنت تشکیل شده است. و سرگرمی در اینجا متوقف نمی شود. با این حال، این فرودگاه ها باعث می شوند مسافران احساس کنند که قبلاً به مقصد جدیدی رسیده اند.

بهره وری خدمات آنها بسیار معروف است و دارای باندها، سالن ها و پایانه های خیره کننده است. این فرودگاه‌ها ما را کاملاً به یک منطقه راحت و سرگرم کننده می‌رسانند تا زمانی که منتظر پرواز خود هستیم. رایگان‌های بارگیری شده در فرودگاه شامل بازی‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن، باغ‌های طبیعت موضوعی در اطراف ترمینال‌ها، نمایش فیلم در سالن سینمای داخلی، و اتوبوس شاتل برای همراهی ما با راهنمایان تور در سراسر جزیره است.

باغ گیاه شناسی فرودگاه چانگی با حوضچه های خود به خود می بالد. همچنین می‌توانیم در سینما، اسپاهای ۲۴ ساعته، یا استخر روی پشت‌بام استراحت کنیم. جای تعجب نیست که جوایز فرودگاه جهانی Skytrax برای شش سال متوالی از این فرودگاه به عنوان بهترین فرودگاه جهان تقدیر کرد. فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از جالب ترین فرودگاه های جهان است.

ما می توانیم تقریباً بیش از حد برای دیدن و انجام اینجا کمک کنیم. چانگی یکی از بزرگترین قطب های حمل و نقل در جنوب شرقی آسیا و یک چرخ دنده مهم در اقتصاد شلوغ سنگاپور است. امکانات رفاهی مجلل فرودگاه، عملکرد کارآمد، معماری زیبا، و گزینه های فراوان غذاخوری و خرید می تواند مسافران را وادار به بازدید مجدد از آن کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده