دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» دیلمان شهر دیدنی و توریستی استان گیلان

دیلمان شهر دیدنی و توریستی استان گیلان

دیلمان | جاذبه های گردشگری بکر در استان گیلان

دیلمان منطقه ای رویایی در استان گیلان و نزدیک لاهیجان است. هر نقطه از گیلان در فصول مختلف، زیبایی های خاص خود را دارد و دیلمان در 46 کیلومتری جنوب شهرستان سیاهکل یکی از زیباترین و دیدنی ترین مناطق پاییز است. این منطقه یکی از زیباترین نقاط استان و مقصد گردشگران است. اسپیلی، پیر کوه، شاه شهیدان در دیلمان قرار دارند. دیلمان یکی از بلندترین روستاهای استان گیلان است که بهشت ​​کوچک گیلان نیز نامیده می شود. پس از عبور از جاده جنگلی که به روستای دیلمان می رسید، مناظر سرسبز با اسب ها و احشام در آن شما را مسحور خود می کند. جاذبه های طبیعی و تاریخی دیلمان از جمله قلعه گرماور، آرامگاه بابا ولی ، آبشار لونک از دیدنی های گیلان هستند.

آب و هوای دیلمان مانند سایر شهرهای شمال ایران مرطوب و بارانی است، اما به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی، اکثر روزهای سال سرد است. این مکان دورافتاده دارای مناظر خیره کننده، هوای تازه و جاذبه های طبیعی زیبا است. با سایت ارم بلاگ همراه باشید تا با این مکان فوق العاده در شمال ایران بیشتر آشنا شوید.

درباره دیلمان

 اگر می‌خواهید لحظاتی آرامش‌بخش را در دهکده‌ای رویایی دور، بدون هیچ گونه اختلالی در زندگی شهری تجربه کنید، دیلمان یک انتخاب عالی است. تصور کنید در یک خانه زیبای روستایی در هوای پاک بیدار شوید، از پنجره به بیرون نگاه کنید و زیباترین رنگ آسمان و طبیعت زیبا و سبزرا ببینید.

بهشت دیلمان در حدود 50 کیلومتری لاهیجان در گیلان واقع شده است. برای رسیدن به این مکان ابتدا باید به لاهیجان و سپس سیاهکل بروید. پس از حدود 45 کیلومتر رانندگی در جاده ای زیبا اما تند به دیلمان می رسید.

مکان های دیدنی در دیلمان

دیلمان جاذبه های طبیعی و دست ساز متعددی برای بازدید دارد. اگر ورزشکار هستید، می توانید به پیاده روی و حتی غارنوردی بروید. همچنین در کنار مناظر فوق العاده، آبشار لوناک، قلعه کوتی، کاروان سرای تی تی، قلعه گرماور و حمام دیلمان از جمله مکان هایی هستند که می توانید در مدت اقامت در این منطقه از آنها دیدن کنید.

موقعیت دیلمان

دیلمان مانند یک جواهر در شمال ایران است و تقریباً منطقه ای دور افتاده است. اگر می‌خواهید جاذبه‌های گردشگری بیشتری را در این نزدیکی کشف کنید، باید حداقل 50 کیلومتر رانندگی کنید تا به لاهیجان ، یکی دیگر از زیبایی‌های گیلان برسید. اگر مسیر خود را به سمت شمال ادامه دهید، به رشت می‌رسید و می‌توانید از میدان شهرداری رشت ، دریای خزر ، مجتمع کاسپین ، ماسوله ، ماسال و بندر انزلی دیدن کنید.

در نزدیکی دیلمان کجا غذا بخوریم

آیا می خواهید در حالی که در این منطقه فوق العاده هستید از یک غذای سنتی گیلکی خوشمزه لذت ببرید؟ خب، چند رستوران در این نزدیکی هست که می توانید امتحان کنید. رستوران سید کته کبابی، رستوران سالار و رستوران کوهستان از این مکان ها هستند.

محل اقامت در نزدیکی دیلمان

اگرچه اقامتگاه های بوم گردی در دیلمان وجود دارد، اما هیچ هتل مجللی در این نزدیکی پیدا نخواهید کرد. اگر مایل به اقامت در هتل هستید و نمی خواهید یک شب را در دیلمان بمانید، می توانید در هتلی مانند هتل مجلل رسپینا ، هتل دهدار لاهیجان یا هتل ابریشمی لاهیجان اقامت کنید.


نتیجه نهایی معرفی شهر دیلمان (Deylaman)

دیلمان در شرق گیلان و در نزدیک شهر سیاهکل قرار دارد. سیاهکل شهری جلگه‌ای در 15کیلومتری لاهیجان است که از شمال و شمال‌ شرقی به لاهیجان، از شرق به لنگرود و از جنوب شرقی به املش و رودسر، از جنوب‌ غربی به رودبار و از غرب به رشت می‌رسد. ارتفاع دیلمان بیشتر از 2 هزار متر از سطح دریاست و برای رسیدن به آن باید از جاده‌ای جنگلی عبور کنید.

دیلمان مرتفع‌ترین ییلاق استان گیلان است. وقتی به این ییلاق سفر کنید پی می‌برید و چرا دیلمان از نظر بسیاری از گردشگرها زیباترین ییلاق شرق گیلان و یکی از بکرترین و دست‌ نیافتنی‌ترین گوشه‌های خطه سرسبز گیلان است.

آب و هوای این ییلاق سرد و کوهستانی است و به چشمه‌های فراوان و چشم‌اندازهای سبز و قله‌های پربرفش شهرت دارد.

در این منطقه، گونه‌های مختلفی از حیوانات مثل پلنگ، گربه وحشی، شغال، گراز، خرس قهوه ای، سمور و چند نوع دیگر حیوانات مختلف زندگی می‌کنند و جالب تر اینکه گردشگران می‌توانند بی هیچ ممنوعیتی از این منطقه دیدن کنند و فقط تنها نکته ای که در مورد آن وجود دارد منطقه شکار ممنوع است.


دیگر جاذبه های دیدنی گیلان


داماش

داماش در طبیعت سرسبز و زیبای گیلان مانند زمردی درخشان با آبگرم و گلی بی نظیر به نام سوسن چلچراغ است. این گل کمیاب تنها در دو منطقه داماش در استان گیلان و لنکران در آذربایجان می روید. این شهر شگفت انگیز با طبیعت نفس گیرش بهترین گزینه برای دوستداران طبیعت است.


تالش

شهرستان تالش با موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد خود از یک سو به دشت، شهر و دریا و از سوی دیگر به کوه‌های پوشیده از جنگل و جاذبه‌هایی مانند آبشار ورزان، دریاچه سراگاه، پارک جنگلی گیسوم و... منتهی می‌شود،تالش یکی از بهترین مکان های استان گیلان است که سالانه صدها مسافر از آن بازدید می کنند.


اولسبلانگاه

خانه ییلاقی اولسبالنگاه در ماسال واقع شده است و به دلیل آب و هوای خنک آن اکثر ساکنان آن از روستاهای اطراف هستند که برای گذراندن فصول گرم سال به آنجا می آیند. نام روستا از دو قسمت "اولس" به معنی درخت ممرز و "بالنگاه" به معنای بلندی است، بنابراین اولسابالانگاه به معنای بلندی است که درختان ممرز در آن می رویند. در این روستا خانه‌های روستایی، مردم محلی با لباس‌های سنتی، اسب‌ها و احشام در کنار هم چرا و طبیعت بکر و انواع پرندگان را می‌بینید که این مکان را شگفت‌انگیزتر کرده است.


کیاکالایه 

تالاب کیاکالایه یکی از شگفت‌انگیزترین تالاب‌های استان گیلان با تنوع گونه‌های پرندگان مهم است که در فصل زمستان پرندگان مهاجر زیادی به این تالاب مهاجرت می‌کنند، اما پروژه‌های فعلی شهرداری لنگرود از جمله احداث بزرگراه، این تالاب را از بین می‌برد. ، اما همچنان زیباست و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند.


صفرابسته 

روستای صفرابسته در کیاشهر قرار دارد و پارک جنگلی آن به دلیل مجاورت با این روستا، پارک جنگلی صفاربسته نامیده می شود. این پارک به دلیل درختان بلند بیشماری که در کنار جاده دارد مانند یک تونل جنگلی است و گونه های مختلفی از درختان مانند صنوبر گیلان، بید، تبریز، طوس و ... وجود دارد که پارک جنگلی صفرابسته بین روستای صفربسته و روستای ایکومچال قرار گرفته است و جاذبه های زیادی دارد.


دریاچه ویستان

یکی از دیدنی ترین مکان های گیلان دریاچه ویستان واقع در دل جنگل است که زیبایی آن را چندین برابر کرده است. طبیعت بکر با دشت های زیبا و مناظر دیدنی این سایت را به یک قطب گردشگری شگفت انگیز تبدیل کرده است. این منطقه به خاطر لبنیات و عسل مرغوبش معروف است. در اطراف این دریاچه چندین بوته تمشک، سیب، گلابی و گردو وجود دارد. این دریاچه با طبیعت سرسبز اطرافش، یکی از بهترین جاذبه های این استان است.


آبشار لونک 

یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی استان گیلان است. در نزدیکی این آبشار شگفت انگیز، چندین مزرعه برنج و باغ چای، در کنار جاده کوهستانی وجود دارد که توجه شما را بسیار می طلبد. هر ساله گردشگران متعددی به دیدن این آبشار می آیند تا عکس های خاطره انگیزی بگیرند.


جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال یکی از زیباترین و رویایی ترین جاده های جنگلی ایران است که اگر عاشق سفرهای جاده ای هستید آن را از دست ندهید. در این جاده شگفت انگیز درختان جنگلی، رودخانه ها و دشت های سرسبز شما را تا انتهای راه همراهی می کنند. آبگرم کیوی که در نزدیکی خلخال قرار دارد می‌تواند اقامتگاه مناسبی برای استراحت در سفرهای جاده‌ای شما باشد. در این جاده چندین مسافر طبیعت، کوهنورد و دوچرخه سوار را خواهید دید که عاشق این جاده جنگلی شگفت انگیز هستند. رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد که می توانید غذاهای خوشمزه جدید را امتحان کنید و همچنین کلبه های چوبی متعددی برای اقامت در آنجا و لذت بردن از سفر وجود دارد.


بهار علی داشی

در استان زیبای گیلان چشمه های فراوانی وجود دارد که یکی از آنها چشمه علی داشی است. این آبگرم در روستای گیله ده در نزدیکی جاده اصلی واقع شده و در آب و هوای مطبوعی قرار دارد که مسافران خارجی و ایرانی بسیاری را به خود جذب می کند. این آبگرم بسیاری از بیماری ها مانند روماتیسم را درمان می کند و یک مقصد گردشگری بسیار توصیه می شود.


روستای کوته کومه

کوته کومه روستایی زیبا با آبگرم شگفت انگیز در دل جنگل های گیلان در نزدیکی آبشار لاتون است. کسانی که برای صعود به آبشار لاتون به این منطقه می آیند معمولاً کلبه های محلی را برای اقامت اجاره می کنند. این آبشار خارق العاده در 6 کیلومتری روستای زیبای کوته کومه واقع شده است. این روستا و آبگرم درمانی آن یک مرکز توریستی فوق العاده است.


شهرک حویق

شهر تازه تأسیسی در حوالی تالش است که ترکیبی از دو روستای چوبر و حویق است. آبشار زمررود علاوه بر آب و هوای مطبوع، چمنزارها و دره‌های زیبای حویق که گردشگران زیادی را به این شهر می‌کشد، مانند جواهری درخشان در جنگل‌های حویق، زیبایی آن را چندین برابر کرده است. آبشار زمرد در 9 کیلومتری بازار محلی شهر است. اگر اهل طبیعت هستید این سایت شگفت انگیز را از دست ندهید.

تله کابین حیران

یکی از جاذبه های دیدنی گیلان تله کابین حیران است که در غرب روستای حاج امیر ونه بین آستارا واقع شده است. قلعه شیندان که قدمت آن به دوران ساسانی می رسد یکی از زیباترین مناظری است که در طول مسیر خواهید دید. تجهیزات تله کابین از اتریش خریداری شده و یکی از امن ترین تجهیزات در کشور است. ارتفاع تله کابین 1720 متر از سطح دریا و 1500 متر طول دارد.

تالاب انزلی

تالاب بین المللی انزلی یکی از زیباترین تالاب های ایران با تنوع زیستی شدید است. وسعت تالاب انزلی در فصول پرباران بین 80 تا 120 کیلومتر مربع است. لاله های دریایی و نیلوفرهای آبی مناظر زیبایی را در این تالاب به وجود آورده اند. از اواخر خرداد، لاله های دریایی از آب بیرون می آیند و قایق سواری در این تالاب را لذت بخش تر می کنند. بیش از 100 گونه پرنده بومی و مهاجر و 50 گونه ماهی در تالاب انزلی وجود دارد. همه این زیبایی ها این منطقه را به مکانی عالی برای تفریح ​​تبدیل کرده است.

جنگل نوغله بر

طبیعت سرسبز و بکر استان گیلان این استان را به یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری ایران تبدیل کرده است. جنگل نوقله بار نیز یکی از جاذبه های طبیعی گیلان است، اگرچه این جنگل به اندازه سایر جنگل های گیلان شناخته شده نیست، اما طبیعت شگفت انگیزی دارد. جنگل در مجاورت روستایی به همین نام قرار دارد. مناظر زیبای قله دورفک، رودخانه زیبای سپیدرود و مزارع برنج در مسیر جنگل نوغله بر قرار گرفته و آن را به یک قطب گردشگری شگفت انگیز تبدیل کرده است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده