دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فهرست کشورها بر اساس تولید روی

فهرست کشورها بر اساس تولید روی

چین بیشترین روی را در جهان تولید می کند

روی برای ساخت برنج استفاده می شود، زیرا آلیاژی از روی و مس است. امروزه کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد.

در ایالات متحده، روی عمدتاً در آلاسکا تولید می شود.

روی یک جزء شیمیایی است که در جدول تناوبی شماره 30 است. در ایالات متحده، استرالیا و آسیا به نسبت زیادی در دسترس است. پالایش روی با فلوتاسیون کف سنگ معدن آن، برشته کردن و الکترووینینگ انجام می شود. چین بزرگترین تولید کننده روی در جهان است و بیش از دو برابر تولید کننده پیشرو بعدی یعنی پرو تولید می کند. بزرگترین معدن روی جهان معدن Rampura Agucha در راجستیان هند است.

بالاترین تولید کنندگان روی در جهان

چین

رهبر جهان در تولید روی است و برای بیش از یک دهه در جایگاه اول باقی مانده است. این کشور تقریباً 36 درصد از تولید جهانی را در سال 2009 و تقریباً 34 درصد در سال 2018 تولید کرد. بزرگترین معادن روی در چین عبارتند از معدن Caijiaying در Zhangjiakou، استان هبی با 1.44 میلیون تن روی، معدن Huanren در شمال چین با 1.44 میلیون تن. روی، معدن Huogeqi در بیاننور، مغولستان داخلی با 1 میلیون تن روی، معدن هونگ توشان در فوشون، استان لیائونینگ با 0.69 میلیون تن روی، معدن Tianbaoshan در شمال چین با 0.42 میلیون تن روی، و معدن چینگ‌زی. در استان لیائونینگ با 0.35 میلیون تن روی. مقررات سختگیرانه فزاینده بر تولید روی چین تأثیر گذاشته است و تولید در چندین معدن برای بازرسی های زیست محیطی به حالت تعلیق درآمده است.  

پرو

دومین تولید کننده بزرگ روی در جهان است. در واقع فعالیت اصلی اقتصادی پرو نه تنها استخراج روی، بلکه استخراج طلا، قلع، سرب، نقره و مس است. در سال 2013، پرو مواد معدنی به ارزش 41.2 میلیارد دلار صادر کرد. استخراج روی در پرو در قرن بیستم به آرامی آغاز شد. با این حال، ارتفاعات بلند یک چالش بزرگ بود که در طول سال ها بر آن غلبه کرده است. در نتیجه، بیشتر معادن روی در ارتفاعات پرو، در رشته کوه های آند واقع شده اند. ذخایر عمده معدنی این کشور عبارتند از: Ancash، Ica، Lima، Pucallpa و Yanque. سه سرمایه گذار عمده در صنعت معدن پرو وجود دارد: Minera Shouxin پرو (239 میلیون دلار)، Compania Minera Milpo (470 میلیون دلار) و Exploraciones Collasuyo (346 میلیون دلار).

استرالیا

یکی از تولیدکنندگان عمده روی در جهان است که حدود 20 درصد روی جهان را تولید می کند. این کشور از سال 1901 روی تولید می کند. در سال 2014، تولید روی استرالیا به 1.6 میلیون تن رسید. در حال حاضر این کشور با تولید 1.29 میلیون متریک تن در رتبه سوم تولید روی قرار دارد. بیشتر استخراج روی در استرالیا به صورت زیرزمینی انجام می شود. معادن عمده روی در استرالیا در استرالیای غربی، کوئینزلند، تاسمانی و نیو ساوت ولز قرار دارند. کارخانه ذوب روی اولیه و پالایشگاه به ترتیب در Risdon (تاسمانی) و Townsville (کوئینزلند) یافت می شود.

ایالات متحده

تولید روی در ایالات متحده در سال 2014 با تولید 820000 تن متریک بالاترین میزان بود. آمریکا با تولید فعلی 736000 متریک تن، چهارمین تولیدکننده بزرگ روی در جهان است. معدن اصلی آن معدن Red Dog در آلاسکا است که 2857 کارمند در حوزه معدن و ذوب را استخدام می کند. سایر معادن روی در شرق و میانه تنسی، گوردونزویل و متالاین قرار دارند.

موارد استفاده از روی

در قدیم از روی برای ساختن برنج که آلیاژی از روی و مس است استفاده می کردند. امروزه بیشتر روی به شکل ترکیبی آن استفاده می شود. به عنوان مثال، اکسید روی دارای خاصیت نیمه هادی است و از این رو در محصولات فتوکپی مهم است. همچنین به عنوان کاتالیزور استفاده میشود. کلرید روی به عنوان نگهدارنده چوب، بازدارنده آتش و ساخت سایر مواد شیمیایی استفاده می شود. روی هم چنین برای ساخت باتری های سلول خشک و ریخته گری استفاده می شود. علاوه بر این، تقریباً 50 درصد روی تولید شده برای گالوانیزه کردن استفاده می شود. روی همچنین یک ماده معدنی مهم است که بدن انسان و گیاهان برای رشد سالم به آن نیاز دارند.

اثرات زیست محیطی روی

سنگ معدن سولفید روی مسئول تشکیل باران اسیدی است. ثانیاً، محصولات جانبی ناخواسته روی مانند اکسید سدیم و مونوکسید کربن نیز برای محیط زیست مضر هستند. اکسید سدیم هنگام قرار گرفتن در معرض آب خورنده است در حالی که مونوکسید کربن برای حیوانات و انسان سمی است. علاوه بر این، غلظت بالای روی در بدن فرد برای سلامتی مضر است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده