دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چگونه می توانم لبخندم را به طور طبیعی اصلاح کنم؟

چگونه می توانم لبخندم را به طور طبیعی اصلاح کنم؟

9 نکته بهداشتی برای داشتن لبخندی سالم

در اینجا 9 نکته مهم بهداشتی دندان برای لبخندی سالم تر آورده شده است. بهداشت خوب دندان بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است. یک روال مناسب بهداشت دهان و دندان نباید زمان بر یا پیچیده باشد. این مراحل را به سمت لبخند سالم و درخشانی که همیشه می خواستید برمی دارد. بهداشت خوب دندان بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است. یک روال مناسب بهداشت دهان و دندان نباید زمان بر یا پیچیده باشد. این 9 نکته ساده بهداشتی دندان را دنبال کنید و می توانید لبخندی سالم و درخشان داشته باشید که همیشه می خواستید.


1. برای حفظ بهداشت دهان و دندان، نوشیدنی های شیرین را با آب تعویض کنید.

مصرف شکر برای سلامت کلی شما وحشتناک است، اما می تواند برای بهداشت دهان و دندان شما مضر باشد. باکتری هایی که پس از مصرف مواد قندی باقی می مانند به اسید تبدیل می شوند. این اسید مینای دندان شما را از بین می برد و مشکلات قابل توجهی در مسیر ایجاد میکند. به میزان قندی که در روز می خورید توجه کنید. ممکن است از این که چقدر است تعجب کنید. سپس سعی کنید نوشیدنی شیرین مورد نظر خود را با آب تعویض کنید. دندان ها و بدن شما از شما تشکر خواهند کرد!


2. از غذاهای نشاسته ای خودداری کنید و برای ارتقای بهداشت دهان و دندان، محصولات ترد تازه را اضافه کنید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

همانطور که شکر برای دندان های شما مضر است، انجمن دندانپزشکی آمریکا غذاهای نشاسته ای را بدتر از آن یافته است. چرا؟ زیرا نشاسته به شکر تبدیل می شود و به اطراف می چسبد. وقتی غذای نشاسته ای می خورید، این ذرات اغلب در دهان شما باقی می مانند. نتیجه این است که مواد غذایی در داخل و اطراف دندان‌ها باقی می‌مانند و مینای دندان را برای مدت طولانی از بین می‌برد. به جای آن، محصولات تازه و ترد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. 


3. از مسواک زدن شبانه خود برای یک بررسی سالم دندان خودداری نکنید.

احتمالاً خبری نیست که  دندانپزشک شما دو بار در روز مسواک زدن را توصیه می کند. علیرغم اینکه این یک واقعیت شناخته شده است، یک مطالعه Delta Dental نشان داد که تنها 55٪ از آمریکایی ها دندان های خود را دو بار در روز مسواک می زنند. 14 درصد این کار را سه بار یا بیشتر در روز انجام می دهند و بقیه یک بار یا اصلا مسواک نمی زنند. 

مسواک نکردن قبل از خواب به این معنی است که قند، نشاسته و باکتری های روز باقی می مانند و تمام شب مینای دندان شما را می خورد. این می تواند تأثیر مخربی در دراز مدت بر بهداشت دهان و دندان شما داشته باشد.


4. برای حفظ بهداشت بهتر دندان ها و زبان خود را مسواک بزنید.

زبان شما می تواند تعداد زیادی باکتری را در خود نگه دارد. اگر این باکتری دست نخورده باقی بماند، می تواند در سراسر دهان و بدن شما پخش شود. این باکتری عامل اصلی بوی بد دهان است. بهترین راه برای اطمینان از انجام دو بار در روز طبق توصیه‌ها، قرار دادن تمیز کردن زبان در برنامه منظم بهداشت دهان و دندان شما است. از مسواک خود برای چند ثانیه روی زبان خود استفاده کنید یا از یک سوهان زبان استفاده کنید. به عنوان یک امتیاز، ممکن است متوجه شوید که غذا با یک زبان تمیز طعم بهتری دارد.


5. دهانشویه را به برنامه بهداشت دهان خود اضافه کنید.

دهانشویه ابزاری عالی برای حفظ بهداشت دهان و دندان است. از مزایای بسیاری آن می توان به از بین بردن باکتری ها از فضاهای صعب العبور در دهان اشاره کرد. برخی از دهانشویه ها حتی می توانند مینای دندان را تقویت کنند. دهانشویه یک راه سریع و آسان برای پایان دادن به هر روال بهداشت دهان و دندان است.  


6. برای حفظ بهداشت دهان و دندان سیگار نکشید.

سیگار کشیدن برای سلامت کلی شما خوب نیست، اما به ویژه برای بهداشت دهان و دندان شما مضر است. بر اساس CDC ، افراد سیگاری دو برابر بیشتر در معرض خطر بیماری لثه هستند. بدتر از آن، درمان‌های بیماری لثه اغلب بر سیگاری‌ها مؤثر نیستند و باعث می‌شوند که آنها با مشکلات شدید سلامتی پایدار مواجه شوند. اگر سیگاری هستید،  در اسرع وقت برای معاینه به دندانپزشک نزدیک خود مراجعه کنید. ابتلا به بیماری مانند بیماری لثه در مراحل اولیه بسیار مهم است. گذاشتن بسته یکی از مهم ترین نکات بهداشتی دندان است.


7. مسواک خود را تمیز کنید و برای بهداشت بهتر دندان آن را به اشتراک نگذارید.

تمیز کردن مسواک ساده و در عین حال بسیار مهم است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پس از هر بار استفاده، خمیر دندان و ذرات غذا را از مسواک خود کاملاً بشویید. این شستشوی ساده از رشد باکتری ها در ذراتی که در غیر این صورت باقی می مانند، جلوگیری می کند. 

همچنین مهم است که هرگز مسواک خود را به اشتراک نگذارید. وقتی این کار را انجام می دهید، تمام باکتری های موجود در دهان و احتمالاً خون را به اشتراک می گذارید. به همین دلیل، حتی اشتراک گذاری در بین اعضای خانواده توصیه نمی شود. تمیز کردن مسواک سنگ بنای نکات بهداشتی دندان است.


8. برای معاینه دندان سالم از نخ دندان استفاده کنید یا از لوله آب استفاده کنید.

نخ دندان کشیدن یکی از کارهایی است که همه ما میدانیم که باید بطور مرتب انجام دهیم، اما تقریباً 59 درصد آمریکایی ها اذعان می کنند که هر روز نخ دندان نمی کشند. این بدان معناست که ذرات کوچک غذا بین دندان ها باقی می مانند تا مینای دندان را از بین ببرد و باعث ایجاد حفره شود. این یک نکته مهم بهداشتی دندان است. نخ دندان کشیدن میتواند برای برخی چالش برانگیز باشد. در این صورت، آب‌گیر راهی عالی برای وارد شدن به شکاف‌های کوچک و فضاهای تنگ بین دندان‌هایتان است.


9. به عنوان بخشی از یک روال بهداشت دهان و دندان به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

مراجعه به دندانپزشک حداقل یک بار در سال یکی از مهمترین نکات بهداشت دهان و دندان ما است. چه مشکلات دندانی زمینه ای داشته باشید چه نداشته باشید، یک ویزیت منظم با دندانپزشک تضمین می کند که در صورت بروز مشکلات به سرعت برطرف می شود و می توانید از هر گونه مشکل بعدی جلوگیری کنید. بهداشت خوب دندان بخش مهمی از داشتن یک زندگی طولانی و سالم است. پیروی از این 9 نکته بهداشتی دندان شما را در مسیر درستی برای لبخندی سالم و درخشان قرار می دهد!


نتیجه نهایی:

این را از اولین ملاقات دندانپزشکی خود در کودکی به شما گفته اند: دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید. مسواک زدن ذرات باقیمانده غذا را که می توانند با بزاق ترکیب شده و پلاک تشکیل دهند، از بین می برد. این ذرات باکتری هایی را که به طور طبیعی در دهان ما زندگی می کنند تغذیه می کنند. اسیدهای گوارشی آنها می تواند از طریق مینای دندان ما خورده و باعث پوسیدگی دندان شود.

نخ دندان کشیدن مهم است زیرا پلاک ها را از مکان هایی که مسواک شما به تنهایی نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند، پاک می کند. اگر اجازه داده شود پلاک در این مناطق صعب العبور باقی بماند، ممکن است با پوسیدگی دندان یا حتی بیماری لثه مواجه شوید که تحقیقات نشان داده است که خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی و آلزایمر را افزایش می دهد.

فلوراید به تقویت مینای دندان کمک می کند و آن را به یک ماده افزودنی مهم برای خمیر دندان تبدیل می کند. استفاده از خمیر دندان و/یا دهانشویه حاوی فلوراید می تواند پوسیدگی دندان را در مراحل اولیه معکوس کند و نیاز به پر کردن دندان را کاهش دهد.

باکتری های موجود در دهان ما با شکر رشد می کنند که باعث می شود نوشیدنی های شیرین عامل اصلی پوسیدگی دندان باشند. کاهش میزان قند در رژیم غذایی همراه با مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن می تواند به کنترل باکتری کمک کند.

معاینات منظم دندانپزشکی برای حفظ سلامت دهان و دندان شما ضروری است. دندانپزشک شما آموزش دیده است تا علائم اولیه پوسیدگی دندان و بیماری لثه را قبل از اینکه شدید شوند تشخیص دهد. این می تواند به شما کمک کند از روش های دندانپزشکی پیچیده و گران قیمت جلوگیری کنید. اکثر معاینات شامل عکسبرداری با اشعه ایکس برای بررسی پوسیدگی و ثبات ریشه دندان شما می باشد.

یک رژیم غذایی سالم نه تنها برای سلامت کلی مهم است، بلکه برای دندان های شما از راه هایی که ممکن است انتظارش را نداشته باشید مهم است. علاوه بر تغذیه مناسب توسط غذاهای سالم که به رشد استخوان ها و دندان ها کمک می کند و سالم می مانند، بسیاری از میوه ها و سبزیجات ترد و جویدنی هستند که باعث تولید بزاق می شود. غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند برای دندان ها مفید هستند زیرا بزاق بیشتر به این معنی است که دهان به طور طبیعی بیشتر شسته می شود.

باز هم: هیدراته نگه داشتن بدن به دهان شما کمک می کند تا بزاق کافی برای تمیز نگه داشتن دهان و دندان ها تولید کند. بزاق به طور طبیعی دهان را می‌شوید و باکتری‌های دهان و ذرات غذایی که از آن تغذیه می‌کنند را از بین می‌برد.

هنگامی که دندان های خود را مسواک می زنید، فراموش نکنید که زبان خود را روی ناحیه سفید یا زرد پشت زبان خود بمالید تا ضایعات باکتریایی بدبو که باعث بوی بد دهان می شوند را از بین ببرید.

این ممکن است عقل سلیم به نظر برسد، اما... سعی کنید آب نبات های سفت یا اقلام غیر خوراکی مانند کلاهک خودکار یا ناخن را گاز نگیرید. این اقلام برای جویدن طراحی نشده اند و می توانند به دندان ها آسیب برسانند.

مسواک شما نیاز به تمیز کردن خاصی ندارد، اما مطمئن شوید که بعد از هر بار استفاده خشک شود و خمیر دندان باقی نمانده باشد. آن را در حالت عمودی و در معرض هوا قرار دهید و مسواک شما خوب خواهد بود!

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده