دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» دندان های زرد: علل، درمان های خانگی و گزینه های درمانی

دندان های زرد: علل، درمان های خانگی و گزینه های درمانی

چگونه دندان های زرد خود را به طور طبیعی سفید کنم؟

در اینجا با عواملی که باعث زردی دندان‌ها می‌شوند، راه‌حل‌هایی که می‌توانید در خانه امتحان کنید و گزینه‌های درمانی آشنا خواهید شد. برای داشتن یک لبخند کامل، این روش های سفید کننده دندان را دنبال کنید.


زمان مطالعه: 6 دقیقه

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


بسیاری از مردم حتی آنهایی که بهداشت دندانی عالی دارند، دندان های زردی دارند. علاوه بر این، زردی دندان ها لزوماً نشانه بدی نیست. بسته به اینکه چه چیزی باعث زردی دندان های شما شده است، ممکن است هنوز کاملا سالم باشند. 


دندان‌های زرد می‌تواند برای خیلی‌ها یک مشکل بزرگ باشد، بنابراین معمول است که به دنبال راه‌هایی برای سفید کردن دندان‌های بی‌رنگ خود باشید. 


در اینجا با عواملی که باعث زردی دندان‌ها می‌شوند، راه‌حل‌هایی که می‌توانید در خانه امتحان کنید و گزینه‌های درمانی شما آشنا خواهید شد. برای داشتن یک لبخند کامل، علل زردی دندان ها و راه حل های آن را بدانید.


علت زردی دندان چیست؟

چند چیز وجود دارد که می تواند باعث زرد شدن دندان ها شود. بهداشت دهان و دندان مناسب مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم و مراجعه به دندانپزشک کمک بزرگی برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان است. با این حال، حتی اگر تمام دستورالعمل های دندانپزشک خود را دنبال کنید، ممکن است همچنان دندان های زرد داشته باشید زیرا علت زمینه ای دیگری وجود دارد. 


بیایید نگاهی به برخی از علل رایج زردی دندان بیندازیم.


غذا همانطور که برخی از غذاها می توانند لباس شما را لکه دار کنند، می توانند دندان های شما را نیز لکه دار کنند. قهوه و چای عوامل رایجی هستند و خواهید دید که عاشقان قدیمی تر این نوشیدنی ها اغلب دندان هایشان زرد می شود.  


سایر عوامل رایج عبارتند از نوشیدنی های قرمز، سس های تیره مانند سس سویا یا سرکه بالزامیک، کولا و شکلات. حتی برخی از میوه ها و سبزیجات با رنگ قوی مانند چغندر، انار، گیلاس و زغال اخته می توانند دندان های شما را لکه دار کنند. با این حال، این بهانه ای برای خوردن چغندر نیست -!


اینها لکه های سطحی هستند که می توانند به راحتی به صورت حرفه ای و حتی در خانه درمان شوند.


سیگار کشیدن به طور جدی برای شما مضر است و باعث ایجاد لیست کاملی از مشکلات سلامتی از جمله سرطان، دیابت، سکته، بیماری قلبی و غیره می شود. جای تعجب نیست که تأثیر منفی سیگار بر سلامت دهان شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر سیگار می کشید، باید این عادت را برای شروع خوب از هم اکنون کنار بگذارید، اما در صورت نیاز به دنبال کمک باشید. 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


هم نیکوتین و هم قطران موجود در تنباکو می توانند باعث ایجاد لکه در قسمت خارجی دندان های شما شوند. با این حال، اگر رویای داشتن دندان های سفیدتر را ببینید، همه چیز از بین نمی رود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیگار را ترک کنید و از یک محصول سفید کننده دندان استفاده کنید. لکه‌های سیگار کشیدن می‌توانند سرسخت باشند، اما با صبر و یک رژیم بهداشت دهان و دندان ثابت، می‌توانید در نهایت از لبخندی سفیدتر لذت ببرید. 


اگر به طور منظم سیگاری هستید، به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشکان می توانند عوارض ناشی از سیگار کشیدن را قبل از تبدیل شدن به بیماری های قابل پیشگیری تشخیص دهند.


بیماری علاوه بر علائم خاص خود، برخی از بیماری ها می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها شوند. علاوه بر این، برخی از درمان‌های پزشکی مانند شیمی‌درمانی برای سرطان‌های سر یا گردن نیز می‌توانند تأثیر منفی بر رنگ دندان‌های شما داشته باشند. 


داروهایی که برای بیماری های خاصی مانند آسم یا فشار خون مصرف می کنید می توانند باعث زردی دندان ها شوند. حتی آنتی هیستامین ها نیز می توانند عامل باشند. در نوبت بعدی دندانپزشکی از دندان‌های زرد کمک بخواهید و حتماً در مورد داروهایی که ممکن است مصرف می‌کنید، حتی داروهای بدون نسخه، به دندانپزشک خود اطلاع دهید. این می تواند به آنها کمک کند تا علت اصلی زرد یا قهوه ای دندان های شما را محدود کنند.

ضربه به دندان، مانند ضربه خوردن در حین آسیب ورزشی نیز می تواند باعث تغییر رنگ شود.  

فلورایددر مقادیر کم، می تواند به تقویت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی کمک کند، اما بیش از حد مصرف کنید و در عوض از لبخندی کسل کننده و زرد لذت خواهید برد. 

ژنتیک برخی افراد فقط دندان های زردی دارند. عاج، لایه داخلی دندان شما در زیر مینای دندان، به طور طبیعی رنگ زرد دارد. برخی از افراد مینای دندان نازک‌تری دارند یا شفاف‌تر است و باعث می‌شود رنگ زرد عاج از بین برود. آن‌ها ممکن است دندان‌های کاملاً محکم و سالمی داشته باشند، اما به اندازه کافی بدشانس بوده‌اند که دندان‌های زرد رنگ را در جامعه‌ای که شیفته سفیدهای مرواریدی است به ارث برده‌اند. 


انواع تغییر رنگ دندان (لکه) چیست؟

دو نوع لکه دندان وجود دارد - خارجی و داخلی. 

لکه های خارجی در اثر عوامل خارجی ایجاد می شوند. به عنوان مثال، سیگار کشیدن یا خوردن غذاهای تیره رنگ می تواند منجر به لکه دار شدن دندان ها شود. این لکه ها در درجه اول مینای دندان را تحت تأثیر قرار می دهند و در حالی که ممکن است برای از بین بردن آنها مجبور باشید سخت کار کنید، مطمئن باشید که معمولاً قابل برداشتن هستند.

رویارویی با لکه های ذاتی کمی پیچیده تر است. این لکه ها در اثر عوامل داخلی ایجاد می شوند و عاج، لایه داخلی دندان شما که زیر مینای دندان قرار دارد، تحت تاثیر قرار می دهند. 

به عنوان مثال، مصرف برخی داروها یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض فلوراید (به ویژه در دوران کودکی) می تواند باعث ایجاد لکه های قهوه ای روی دندان های شما شود. بزرگسالان هم در امان نیستند. به خاطر داشته باشید که دهانشویه های قوی که توسط دندانپزشکان برای درمان التهاب لثه و سایر مشکلات دندان تجویز می شوند، اغلب حاوی کلرهگزیدین هستند – ترکیبی که می تواند دندان های شما را نیز تغییر رنگ دهد. 


چرا دندان هایم زرد شده اند با وجود اینکه بهداشت دهان و دندان خوبی دارم؟

به دلیل ماهیت دندان‌های زرد، می‌توان سخت‌ترین رژیم مسواک زدن را در جهان حفظ کرد و همچنان دندان‌های زرد یا قهوه‌ای داشت. 

بهداشت خوب دهان و دندان می تواند با حمله به لکه های بیرونی قبل از تشکیل کامل آنها از بین بردن لکه های بیرونی کمک کند. با این حال، کنترل لکه های درونی دشوارتر است. تمام نخ دندان کشیدن و مسواک زدن شدیدی که می توانید انجام دهید از تغییر رنگ دندان های شما به دلیل مصرف دارو جلوگیری نمی کند. 


چگونه می توان از زرد شدن دندان ها جلوگیری کرد؟

جلوگیری از زرد شدن دندان ها نسبتاً ساده است. بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و از عوامل دیگری که می توانند باعث لکه شدن دندان شوند اجتناب کنید. 


به عبارت دیگر:

سیگار نکشید و تنباکو نجوید

شراب قرمز، قهوه، چای و غیره را محدود کنید.

در صورت امکان از مصرف داروهایی که ممکن است روی دندان های شما تأثیر بگذارد خودداری کنید

در مصرف فلوراید زیاده روی نکنید

به بیماری مزمنی مانند سرطان یا دیابت مبتلا نشوید

با ژنتیکی که شما را مستعد زرد شدن دندان می کند متولد نشوید

متأسفانه، شما نمی توانید همه این عوامل را کنترل کنید، بنابراین بهترین کار را با عواملی که می توانید انجام دهید. 


آیا دندان های زرد می توانند سفید شوند؟

بسته به علت اصلی تغییر رنگ دندان، ممکن است بتوانید یک بار دیگر از سفیدی مرواریدی لذت ببرید. به عنوان مثال، سفید کردن در خانه یا حرفه ای می تواند لکه های خارجی را نسبتاً سریع پاک کند. 

حتی تغییر رنگ ناشی از داروها و موارد مشابه نیز با استفاده از تکنیک مناسب برطرف می شود. به همین دلیل است که مشاوره با دندانپزشک می تواند مفید باشد. ابتدا، آنها برای کشف علت اصلی زردی یا لکه دار شدن دندان های شما تلاش می کنند و سپس بهترین روش درمانی را توصیه می کنند. 

اگر از لحاظ ژنتیکی دارای دندان‌های زرد رنگ هستید، سفید کردن دندان ممکن است آنطور که می‌خواهید موفقیت‌آمیز نباشد، اما هنوز گزینه‌های دندانپزشکی زیبایی وجود دارد که می‌توانید در صورت عدم موفقیت، آن‌ها را بررسی کنید. از این داروهای سفید کننده دندان استفاده کنید.


چگونه دندان های زرد را سفید می کنید؟

روش های زیادی برای سفید کردن دندان های زرد وجود دارد. اینکه چقدر موثر خواهند بود بستگی به عامل زرد شدن دارد. توجه به این نکته مهم است که برخی از روش ها ممکن است مینای دندان شما را فرسایش دهند و باید از آنها اجتناب کرد. بیایید در اینجا به چند روش رایج نگاه کنیم.


روش های خانگی سفید کننده دندان

چند راه حل واقعا موثر برای سفید کردن دندان وجود دارد. زمانی که دندان های شما به دلیل لکه های غذا زرد می شوند، مسواک زدن با مسواک برقی می تواند گزینه موثری باشد. لرزش موها در شل شدن پلاک و لایه‌های ضخیم روی دندان‌ها که به ایجاد لکه‌ها کمک می‌کند، مؤثرتر است. با یک خمیر دندان سفید کننده با زغال فعال آن را دو برابر کنید و یک دستور العمل بسیار موثر برای سفید کردن دارید. همچنین ممکن است برای افزایش سفیدی بیشتر، جوش شیرین را به خمیر دندان خود اضافه کنید.   

اگرچه ممکن است غیر منطقی به نظر برسد زیرا زردچوبه غذاها را زرد می کند و می تواند لباس ها را لکه دار کند، روغن کشیدن با مخلوط روغن نارگیل و زردچوبه ممکن است کمک کند. این معجون در کاهش تعداد باکتری‌های موجود در دهان موثر است که می‌تواند به مشکل تغییر رنگ دندان‌های شما کمک کند.


اگر بتوانید طعم را تحمل کنید.

چند پیشنهاد دیگر برای درمان خانگی وجود دارد که می توانید در اینترنت پیدا کنید، اما از روش های اسیدی مانند توت فرنگی و پوست پرتقال دوری کنید. از نظر زیبایی، ممکن است دندان های شما را سفیدتر نشان دهند، اما اسید مینای دندان شما را از بین می برد که می تواند بعداً مشکل را تشدید کند. آنقدر برای سفید شدن دندان ها وسواس نداشته باشید که باعث پیری و زرد شدن زودرس دندان هایتان شوید!


گزینه های درمانی سفید کننده دندان

چند گزینه سفید کننده دندان در خانه وجود دارد که می توانید آنها را نیز امتحان کنید. می‌توانید نوارها یا ژل‌های سفیدکننده را بدون نسخه بخرید و طبق دستور روی دندان‌هایتان بمالید. این فرمول ها معمولا حاوی پراکسید هستند و می توانند در از بین بردن لکه ها در عرض چند روز موثر باشند.  

اگر به قدرت سفید کنندگی بیشتری نیاز دارید، وقت آن است که به دندانپزشک محله دوستانه خود سفر کنید! سفید کردن حرفه ای دندان شامل سفید کردن دندان های شما در مطب دندانپزشکی است. بسته به شدت لکه هایتان، ممکن است نیاز به چند درمان داشته باشید. دندانپزشک شما همچنین ممکن است از نورهای ویژه یا لیزر برای افزایش اثر استفاده کند. به خاطر داشته باشید که بیشتر بیمه های دندانپزشکی سفید کردن دندان را پوشش نمی دهند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده