خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خطرناک ترین حشرات جهان

خطرناک ترین حشرات جهان

کدام گونه شما را بیشتر می ترساند؟ حیوانات وحشی یا حشرات. حیوانات وحشی پاسخ شما خواهند بود. اما آیا می دانید بسیاری از نیش حشرات می توانند باعث بسیاری از بیماری های کشنده شوند. بدون درمان مناسب، نیش برخی از حشرات حتی ممکن است منجر به مرگ شود. در اینجا لیستی از 10 حشره خطرناک در جهان آورده شده است.

مگس تسه تسه قربانیان خود را به کما می برد.

نیش مورچه گلوله حدود بیست و چهار ساعت باعث درد شدید فرد می شود.

سم عنکبوت سیاه عصبی است.

از همه حشرات نمی توان به راحتی رد شد یا آنها را نابود کرد، برخی ممکن است این توانایی را داشته باشند که آسیب جدی وارد کنند یا حتی به زندگی یک فرد پایان دهند. در حالی که حیوانات خطرناکی در جهان وجود دارند، حشرات را به دلیل جثه کوچکشان در مقایسه با سایر موجودات زنده نباید نادیده گرفت. حشرات ممکن است نیش بزنند یا انگل ها یا بیماری ها را به میزبان خود منتقل کنند، اگر فرد به اندازه کافی مراقب محافظت از خود نباشد.

سوسک ها

بسته به نوع سوسک، این موجودات می توانند برای مدت طولانی بدون غذا یا آب زندگی کنند. به عنوان مثال، سوسک آلمانی می تواند یک ماه بدون غذا و یک هفته بدون آب زنده بماند. به گفته انجمن ملی مدیریت آفات، سوسک ها حشرات خونسردی هستند که می توانند حتی با کمیاب ترین شرایط سازگار شوند. علاوه بر این، بهتر است سوسک ها را دست کم نگیرید زیرا آنها حامل چندین عامل بیماری زا هستند که ممکن است فردی را که با آنها در تماس است آلوده کند.

کنه آهو

کنه آهو میزبان خود را نیش می‌زند و اغلب باعث بیماری لایم می‌شود که به صورت راش خفیف شروع می‌شود اما به سردرد، سفت شدن مفاصل و مشکلات قلبی تبدیل می‌شود. اگرچه تعداد کمی از مردم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند، اما هنوز هم فرد را در شرایط ناراحت کننده و دردناکی قرار می دهد.

مورچه های راننده

مورچه های راننده یا دوریلوس مستعمرات بسیار بزرگی را تشکیل می دهند که حیوانات مختلف با اندازه های مختلف را در یک حمله می کشند. آنها با استفاده از فک پایین قوی خود برای زخمی کردن مکرر انسان و حیوانات به طور یکسان، می توانند درد و ناراحتی زیادی را برای قربانی خود ایجاد کنند. و همینطور حشرات دیگر ایمن نیستند، زیرا لانه های آنها می تواند توسط مورچه های راننده مورد حمله قرار گیرد.

مورچه های آتشین

در آمریکای جنوبی، مورچه های آتشین می توانند مردم را نیش بزنند و همچنین گاز بگیرند، به خصوص زمانی که آنها احساس ناراحتی می کنند. هیستامین سمی است که مورچه‌های آتشین به قربانی خود تزریق می‌کنند تا پوست آن‌ها متورم، قرمز، خارش و یک جوش سفید شود. به طور معمول، نیش تهدید کننده زندگی نیست، اما برخی از واکنش های آلرژیک شدید مانند تنگی نفس، شوک و سایر علائم ممکن است باعث مرگ شود.

هورنت آسیایی

نیش زدن توسط یک هورنت آسیایی، که به عنوان هورنت ژاپنی نیز شناخته می شود، تقریباً یک حکم اعدام تضمینی برای افرادی است که به سم آن فوق العاده حساسیت دارند. گروهی از این هورنت های تهاجمی می توانند به هم بپیوندند و به طور مکرر نیش بزنند تا زمانی که فرد به مرگ خود برسد. 

ربات

مگس‌های ربات که در آمریکای مرکزی و جنوبی یافت می‌شوند، لاروهای حاوی انگل‌های داخلی پستانداران تولید می‌کنند و روی پوست انسان می‌گذارند. لاروها به مناطق زیر پوستی پوست انسان نفوذ می کنند و بیش از شصت روز در آنجا لانه می کنند

لارو پشه ها انگل داخلی پستانداران هستند. متأسفانه لاروهای خطرناک زیر پوست انسان نیز زندگی می کنند و اثرات وحشتناکی به همراه دارند. ربات انسانی بیشتر در سراسر آمریکای مرکزی و جنوبی پرواز می کند. آلودگی انگل شناخته شده "میازیس" تغییرات شدیدی در بافت های پوست ایجاد می کند.

مگس ربات ماده جوان در پوست پستانداران تخم گذاشته است. لاروها از طریق پوست نفوذ می کنند و بیش از 60 روز در نواحی زیر پوستی پوست انسان زندگی می کنند. بیماران می توانستند حرکت لاروها را در زیر پوست خود احساس کنند. هنگامی که رشد لارو کامل شد، از بدن خارج می شود.

مورچه گلوله

مورچه گلوله ساکن جنگل های بارانی خطرناک آمریکای جنوبی و بزرگترین مورچه جهان است. یک نیش این حشره یک روز کامل انسان را در دردهای طاقت فرسا قرار می دهد. نیش مورچه گلوله نسخه تقویت شده یک زنبور معمولی یا زنبور عسل است زیرا سی برابر دردناک تر از همتایان خفیف خود است.در واقع، نیش مورچه گلوله ای 30 برابر دردناک تر از زنبور یا زنبور عسل است.

مورچه گلوله ای به اندازه یک اینچ است که توسط مردم محلی به آن مورچه 24 ساعته نیز می گویند. به این دلیل است که به دنبال آن نیش ، یک روز تمام درد ادامه دارد.هر کلنی مورچه گلوله شامل صدها عضو است. آنها معمولاً در پای درختان بزرگ لانه می سازند. مورچه های گلوله ای نیز پس از یافتن شکارچی، بوی نامطبوعی از خود آزاد می کنند. اگر آن ترفند شکارچیان را از خود دور نمی کرد، آنها با نیش قدرتمند حمله می کردند.

حشره "بوسیدن"

اعضای Triatominae /traɪ.əˈtɒmɪniː/، زیرخانواده ای از Reduviidae، همچنین به عنوان حشرات مخروط،

حشرات بوسیدن با مکیدن خون مهره داران بزرگ می شوند. حشرات "بوسیدن" به دلیل عادت آنها به گاز گرفتن لب انسان در هنگام خواب نامگذاری شده است. آنها همچنین انگلی به نام Trypanosoma cruzi را منتقل می کنند. بیماری حشره بوسیدن یا "changas" سالانه 12000 نفر را می کشد .

هنگامی که شخصی در ایالات متحده یا آمریکای لاتین می خوابد، ممکن است حشره بوسیدن او را ملاقات کند. خون می مکد و تمایل به گاز گرفتن لب طعمه انسان ناخودآگاه خود را دارد. چیزی که آنها را به ویژه برای انسان تهدید می کند این است که آنها Trypanosoma cruzi را نیز منتقل می کنند ، انگلی که منجر به بیماری چاگا می شود. مدفوع حشره که وارد جریان خون می شود منجر به ابتلای فرد به بیماری چاگا است. واکنش‌های آلرژیک شدید و تحریکات پوستی، مانند جوش و بثورات، از دیگر علائمی هستند که ممکن است با آن مواجه شوید.

تسه فلای

هنگامی که فرد توسط مگس تسه در کشورهای جنوب صحرا گزیده می شود، انگلی که توسط این حشره حمل می شود به بدن انسان می رود. سپس، قسمت‌های خاصی از بدن شروع به خاموش شدن می‌کنند و قربانی در «بیماری خواب» یا بهتر به عنوان کما شناخته می‌شود. درمان در دسترس است، اما با توجه به هزینه های دارو، بسیاری از افراد صرفاً به این دلیل که نمی توانند مراقبت های پزشکی مناسب را تامین کنند، درمان نمی شوند.

پشه ها

حشرات کوچکی مانند پشه ها را نباید ساده گرفت زیرا آنها تنها عامل مرگ حدود یک میلیون نفر در سال با انتقال انگل عامل بیماری مالاریا هستند. نیش پشه همچنین عامل انتشار تب زرد، تب دنگی و البته ویروس بدنام نیل غربی است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده