دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» 10 کشور برتر جهان که کمترین فساد را دارند

10 کشور برتر جهان که کمترین فساد را دارند

 شاخص کل فساد در کشورهای سرتاسر جهان

فساد یکی از بزرگترین تهدیدها در جهان است. متاسفانه این تهدید در هر کشوری وجود دارد. این موضوع جهانی حکمرانی بد را ایجاد می کند، توسعه را متوقف می کند و قانون را تضعیف می کند. هنوز چندین کشور وجود دارند که فساد در آنها سطحی است.

 در اینجا فهرستی از ده کشور با کمترین فساد در جهان و امتیاز شاخص ادراک فساد آنها (CPI) منتشر شده است.

امتیاز CPI از 0 تا 100 متغیر است. امتیاز CPI از '0' نشان دهنده کشوری به شدت فاسد است و امتیاز 100 نشان دهنده یک کشور عالی با عدم فساد است.

آلمان، CPI: 80

منظره شهر هانوفر آلمان.

بر اساس گزارش خانه آزادی، توانایی آلمان به طور کلی برای تضمین یکپارچگی و جلوگیری از فساد در نهادهای دولتی به دلیل ساختار نهادی قوی کافی است. علاوه بر این، خطرات تقلب و فساد آلمان عمدتاً در بخش ساخت و ساز و تدارکات عمومی رایج است. این یکی از کشورهایی که کمترین فساد را دارد، چارچوب های سازمانی و قانونی قوی ضد فساد ارائه می دهد.

دولت پرداخت تسهیلات را ممنوع کرد. علاوه بر این، آنها پذیرایی و هدایای کم ارزش را بسته به قصد، فایده و ارزش غیرقانونی دانستند. علاوه بر این، اجرای رشوه خارجی در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات با موفقیت تعداد زیادی از افراد و شرکت های برجسته آلمانی را از مشاغل تحت تعقیب قرار داده اند.

لوکزامبورگ، CPI: 80

شهر قدیمی لوکزامبورگ از نمای بالا در روز.

لوکزامبورگ ثروتمندترین و یکی از کوچکترین کشورهای اتحادیه اروپا است. این تنها دوک نشین مستقل باقی مانده در جهان است. علاوه بر این، نرخ پایین فساد یکی دیگر از چیزهای عالی در مورد لوکزامبورگ است. این کشور دارای یک نظام پارلمانی واحد با سلطنت مشروطه است. علاوه بر این، سطح فساد این کشور به طور کلی سطحی است و یک چارچوب قانونی قوی برای مبارزه با فساد ارائه می دهد.

این یکی از کشورهایی که کمترین فساد را دارد به طور موثر قوانین ضد فساد را اجرا می کند. با این وجود، موارد معدود فساد در لوکزامبورگ تضاد منافع بین بخش خصوصی و دولتی را آشکار کرده است و شفافیت را مخدوش کرده است. چارچوب قانونی عمدتاً پرداخت تسهیلات، رشوه، هدایا و سوء استفاده از دفتر را در میان سایر جرایم جرم انگاری می کند. نه رشوه و نه پرداخت تسهیلات در این کشور گسترده نیست.

هلند، CPI: 82

ساختمان های قدیمی سنتی در آمستردام، هلند.

بر اساس گزارش OECD، هلند پیشرفت قابل توجهی در تحقیق و مجازات رشوه خواری خارجی داشته است. علاوه بر این، این کشور با امتیاز فساد در بخش عمومی 82، دوباره در بین ده کشور برتر با کمترین فساد قرار دارد. جدا از آب و هوا و ترافیک، مکان بسیار خوبی برای زندگی است.

هلند بالاتر از کشور همسایه خود آلمان در جایگاه دهم، بریتانیا در رتبه دوازدهم و بلژیک در رتبه شانزدهم قرار دارند. علاوه بر این، مردم در زندگی روزمره خود با هیچ گونه درخواست رشوه مواجه نخواهند شد. علاوه بر این، فساد در هلند در همه زمینه‌های مهم مانند قوه قضائیه، تجارت، سیاست و پلیس نادر است.

نروژ، CPI: 84

استاوانگر، نمای شهر نروژ با بندر و خانه‌های چوبی سنتی رنگارنگ.

نروژ یک پادشاهی مشروطه با سیستم پارلمانی است. علاوه بر این، قوه قضاییه نروژ کاملاً مستقل از قوه مجریه و مقننه است. علاوه بر این، نروژ همچنین دارای قوانین سختگیرانه و کارآمد ضد فساد است که استانداردهای بالایی را در بخش عمومی نروژ حفظ می کند. نروژ نرخ جرم و جنایت کم عمقی دارد و در سال های اخیر شاهد کاهش قابل توجه جرم و جنایت هستیم.

شاخص ادراکات 2020 سازمان شفافیت بین‌الملل، نروژ را به عنوان هفتمین کشور کمترین فساد در میان 180 کشور رتبه‌بندی کرد. علاوه بر این، قانون مجازات نروژ عمدتاً رشوه خواری فعال و غیرفعال، کلاهبرداری، اخاذی، تجارت نفوذ، نقض اعتماد، و پولشویی را جرم انگاری می کند. علاوه بر این، نروژ تجارت را با سطح بالایی از شفافیت انجام می دهد.

سوئد، CPI: 85

منظره هوایی تابستانی از شهر قدیمی (گاملاستان) در استکهلم، سوئد.

شورای ملی پیشگیری از جرم سوئد فساد در سوئد را «سوء استفاده از قدرت» تعریف کرد. رشوه و پاداش نادرست در اینجا نادر است. حدود هفت نفر از هر ده نفر در سوئد معتقدند که استقلال قوه قضاییه نسبتاً یا بسیار خوب است. سوئد به خوبی حاکمیت قانون را حفظ کرد. سیستم قضایی به طور بی طرفانه و مستقل و با اجرای منسجم قوانین اجرا می شود.

شاخص ادراک فساد سوئد را در یک تساوی چهار جانبه برای مقام سوم قرار داد. امتیاز 85 سوئد با سنگاپور، فنلاند و سوئیس برابری کرد. فساد در سوئد مانع مهمی برای تجارت نیست. قانون مجازات آن عمدتاً اکثر اشکال فساد را جرم انگاری می کند، و ما می توانیم دریابیم که سوئد یک قانون سختگیرانه ارائه می دهد.

سنگاپور، CPI: 85

خط افق شهر سنگاپور منطقه تجاری مرکز شهر در طول روز.

سنگاپور پنجمین کشور کم فساد در جهان است. دفتر تحقیقات اعمال فساد در سنگاپور یک سازمان دولتی در سنگاپور است که بیشتر پرونده های فساد را در بخش های خصوصی و دولتی بررسی و پیگرد قانونی می کند. سنگاپور اکنون به دلیل سطح فساد ناپذیری بالا از شهرت خوبی برخوردار است.

موفقیت سنگاپور در مبارزه با فساد ناشی از یک چارچوب مفید کنترل فساد با قوانین، قضاوت، اجرا و مدیریت عمومی است. این کشور مقام اول آسیا را به خود اختصاص داد و تنها کشور آسیایی بود که به 10 کشور برتر راه یافت. تعهد سیاسی و رهبری تزلزل ناپذیر دولت، فرهنگ عدم ​​مدارا در برابر فساد نیز در روح و روان و شیوه زندگی آن جا افتاده است.

سوئیس، CPI: 85

معماری زیبا در برن، پایتخت سوئیس.

مقامات بخش بانکی را به دلیل قوانین محرمانه قوی و صنعت بزرگ بانکداری فراساحلی، یکی از فاسدترین بخش ها ارزیابی کرده اند. بخش بانکی عمدتاً امکان پولشویی و پنهان کردن پول های به دست آمده از طریق فساد را فراهم می کند. دولت به طور کلی مبارزه با رشوه را به طور موثر اجرا کرد. مسئولان هدایا و پذیرایی را با توجه به ارزش، نیت و سود دریافتی غیرقانونی دانستند.

علاوه بر این، قانون کیفری سوئیس محدودیت های کیفی یا کمی کلی را در مورد هزینه های مهمان نوازی ایجاد نمی کند. با این حال، به گفته شفافیت بین‌الملل، سوئیس هنوز برای کاهش فساد فضایی برای بهبود دارد. این کشور در مبارزه با پولشویی، حمایت از افشاگران یا فساد در بخش خصوصی و ورزش کمبودهای شدیدی دارد.

فنلاند، CPI : 85

منظره‌ای تابستانی از معماری شهر قدیمی در هلسینکی، فنلاند.

بر اساس افکار عمومی و استانداردهای جهانی، فساد رایج در فنلاند پایین است. فنلاند سومین کشور شفاف جهان است. موارد معدود فسادی که دولت را شامل می شود، کمک های مالی سیاسی، تصمیم گیری در سرمایه گذاری های دولتی، و بودجه انتخاباتی است. علاوه بر این، انواع غیرسنتی فساد فنلاند شامل فرار مالیاتی، هدایا، مهمان نوازی ، تضاد منافع است.

با این حال، رشوه یکی از اشکالی است که فساد ممکن است به خود بگیرد، و اکثر جرایم به شکل دیگری رخ می دهد. علاوه بر این، سیستم نظارتی فنلاند شفاف است. رهبران سیاسی در فنلاند تعهد قوی به فساد دارند. علاوه بر این،قوه قضائیه مستقل و چارچوب قانونی قوی نیز شانس انواع مختلف فساد را کاهش می دهد.

دانمارک، CPI: 88

شهر کپنهاگ، دانمارک

بر اساس شاخص ادراک فساد در سال 2021، دانمارک از بین 180 کشور در رتبه دوم قرار دارد و از اولین گزارش منتشر شده در سال 1995، در رتبه 4 برتر باقی مانده است. 

دانمارک یک محیط تجاری قوی برای شرکت ها فراهم می کند و تعامل آنها با مقامات دولتی، سیاست مداران و سایر شرکت ها نیز قدرتمند است. صداقت در سیاست، مبارزه اولیه با فساد است، و در اینجا، دانمارک بار دیگر رهبری را بر عهده می گیرد. این رتبه بیشتر به دلیل دسترسی دانمارک به هزینه های عمومی، سیستم قضایی مستقل ، درجه بالای آزادی مطبوعات، و استانداردهای صداقت مقامات دولتی قابل توجه تر است.

نیوزلند، CPI: 88

افق هوایی ولینگتون در یک صبح آفتابی، نیوزیلند.

سازمان شفافیت بین‌الملل، نیوزلند را با یک امتیاز بهبود نسبت به سال گذشته یکی از پایین‌ترین سطوح فساد در جهان می‌داند. نیوزیلند با امتیاز CPI 88 با کمترین فساد، اولین کشوری است که کمترین فساد را دارد. سیستم قضایی نیوزلند خطر کم عمقی از فساد را برای شرکت ها به همراه دارد.

به این ترتیب، قوه قضاییه نیوزلند مسئولیت پذیری و بی طرفی خود را حفظ می کند. خطر مواجهه با فساد در داخل خدمات پلیس خارجی است. دولت ساز و کارهای مؤثری برای پیشگیری و کشف جرم در پلیس دارد و هیچ رویدادی مبنی بر مصونیت از مجازات گزارش نشده است. ما می‌توانیم مدیران کسب‌وکار مورد بررسی را بیابیم که به خدمات پلیس اعتماد زیادی دارند و هزینه‌های کمی خشونت و جنایت را در کسب‌ وکار متذکر می‌شوند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده